čtvrtek 1. ledna 2015

Rakousko 2013 - je čas..

Když jsem si tento blog zakládal, měl jsem v plánu sem psát své cestovatelské zážitky především z léta, protože přes léto cestuju nejvíc. Léto toho roku, ve kterém jsem blog zakládal, bylo ve znamení Rakouska a jeho okolí. Ještě v červnu jsem se těšil, že jakmile se z nějakého výletu vrátím domů, tak o něm napíšu článek a za pár let budu nostalgicky vzpomínat na něco, co bude v tu chvíli minulostí. Abych si mohl při dlouhých zimních večerech připomenout horké léto a skvělé zážitky z cest po zemi, která chytne a nepustí.

Regionální vlak ve Vídni; pravděpodobně něco na Bratislavu
    Jednoho takového dlouhého zimního večera jsem si toto letní cestování vzpomněl. Na koupání se v Bodensee, cestu chorvatským lehátkem, projížďky railjetem jen tak,.. a vzpomněl jsem si i na to, že jsem o tom kdysi chtěl takto psát. Tak jsem si řekl, že zapátrám ve vzpomínkách a budu o tom psát teď, po roce a půl od zatím nejlepšího léta, které jsem zažil. Tyto okamžiky svobodného cestování bez omezení po celém Rakousku už se nikdy nevrátí, v roce 2014 bylo zavedeno omezení platnosti jízdenky, na kterou jsem cestoval, pro noční vlaky, takže vyjet v pět odpoledne z Hranic a ve dvanáct hodin druhého dne se koupat v Bodensee... to už se jen tak opakovat nebude.

Regio Villach - Lienz ve stanici Villach Hbf
    Můj kamarád David má něco, co bych nazýval pokladem. Sešit, kde má zaznamenané veškeré větší výlety, které kdy absolvoval. Má v něm vylepené jízdenky, staniční razítka a krátké povídání o tom jak se mu výlet líbil a jaký byl. Já si kvůli tomu založil tento blog, ale dlouho mi to nevydrželo. A to mě štve, Přitom jezdím pořád někam, bylo by tu co psát.. ale mně se nechce. S příchodem nového roku jsem si řekl, že je škoda si ty vzpomínky nechávat uležet v hlavě a za pár let na tyto výlety zapomenout úplně.

výhled na Alpy z nábřeží Zikmunda Habsburského v Innsbrucku 
    Tak jsem si dal závazek, že letos začnu psát. Jak výlety, které jsem už absolvoval, tak výlety, které mě teprve čekají. A jako první výlet, na které budu vzpomínat, jsem si vybral letní prázdniny roku 2013. Je to spíš soubor výletů a cest, které by stálo za to zmínit a napsat o nich pár odstavců, abych pak měl co číst a mohl vzpomínat, jaká byla má první jízda vlakem dál, než do Vídně. Tak hurá do psaní... :-)

večerní Vídeň

2 komentáře:

  1. Kde je pokračování?

    OdpovědětVymazat

  2. Zajímavý článek můj přítel. Jsem tak zklamaný, že teď nemám šanci cestovat kvůli koroně. Nevidím, co jste viděli během vaší cesty. Ale teď je pro mě dobrá šance vydělat si nějaké peníze.instaforex review po přečtení recenzí jsem se rozhodl otevřít demo účet a zkusit.

    OdpovědětVymazat